Keresés űrlap

Egykulcsos megoldások egy kézből
Több ezer elektronikus aukció, árlejtés tapasztalata
Szakértőink évtizedes beszerzési tapasztalatai
Sourcing siker garancia
Benchmarking, avagy az információ hatalma
Élmény alapú közbeszerzés
Több mint 3000 ügyfél
Éves szinten 1500 beszerzési projekt
Csoportos energia beszerzések
Mérhető és kézzelfogható megtakarítások
Többszörös befektetett arányos megtérülések (ROI)

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

Két év múlva a Déli Áramlaton is jöhet a gáz

Részletes terveket közölt a Déli Áramlat konzorcium az építendő vezetékről, amelynek kivitelezése a tervek szerint halad, mióta megkapta a török engedélyeket. A szárazföldi és a Fekete-tenger alatti építkezés is hamarosan kezdődhet, az első gázszállítmány 2015 végén érkezhet Európába az új vezetéken.

Elkészült a Déli Áramlat elsődleges kivitelezési és mérnöki tanulmánya (FEED), amelyet a holland IntecSea mérnöki vállalat készített el a Déli Áramlat Transzporttal. A beruházó orosz Gazprom gázvállalat szerint így minden halad a maga útján és 2015 végén már el is indulhat a gázszállítás az új vezetéken Oroszországból Európába.

A Déli Áramlat gázvezetéknek át kell szelnie a Fekete-tengert, a vízbe bukó és onnan feljövő csatlakozások, valamint a szárazföldi részek építése 2014-ben kezdődhet, közvetlenül az építése engedélyek kézhezvétele után, írja a Déli Áramlat konzorcium legutóbbi jelentésében. A tervezett négy vezeték mindegyike 2018 végén állhat üzembe. A megvalósítás során a beruházók nagy gondot fordítanak a nemzeti, nemzetközi és európai uniós környezetvédelmi szabályok betartására, valamint szakértők bevonásával vizsgálják a vezeték hatását a környezetre és kulturális örökségekre. Ezen felül a beruházás szocio-gazdasági aspektusát is számba veszik.

A Fekete-tenger partján fekvő Anapa közeléből, Oroszországból száll le majd a vezeték a vízbe, áthalad a török kizárólagos gazdasági zónán és a bulgáriai Várna mellett ér partot. Ez a szakasz 930 km hosszú lesz, legmélyebb pontja pedig 2250 méter. Egy-egy vezeték átmérője 81 centiméter lesz és évi 15,75 milliárd köbméter gáz szállítására lesz alkalmas, összesen a négy ág évente 63 milliárd köbmétert szállíthat majd, ami nagyjából 38 millió európai háztartás energiaigényének felel meg. A vezetékek több, mint 75 ezer darab 12 méteres szakaszból állnak össze, és az anapai, valamint a várnai üzemekhez való csatlakozás előtt pár kilométeren keresztül a föld alatt fognak futni.

A főberuházó Gazprom minden, a projektben résztvevő ország egy-egy energiavállalatával vegyesvállalatokat alapított a vonatkozó szakaszok kivitelezéséhez. Így a bolgár EAD-val, a szerb Jp Srbijagas-szal, a magyar MVM Zrt-vel és a szlovén Plinovodival. A tengeri szakaszt a nemzetközi South Stream Transport B.V. építteti.