Keresés űrlap

Egykulcsos megoldások egy kézből
Több ezer elektronikus aukció, árlejtés tapasztalata
Szakértőink évtizedes beszerzési tapasztalatai
Sourcing siker garancia
Benchmarking, avagy az információ hatalma
Élmény alapú közbeszerzés
Több mint 3000 ügyfél
Éves szinten 1500 beszerzési projekt
Csoportos energia beszerzések
Mérhető és kézzelfogható megtakarítások
Többszörös befektetett arányos megtérülések (ROI)

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

MEKH: megbízhatóan üzemelnek a villamosenergia-hálózataink

A Magyarország területén működő hálózati engedélyesek egy kivétellel 2012-ben teljesítették az ellátás-megbízhatóság évről évre szigorodó követelményeit. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal tizedik alkalommal értékelte a hazai villamosenergia-ellátás színvonalát, és ellenőrizte a minimális minőségi követelmények, illetve a Garantált Szolgáltatások teljesítését, mely utóbbiak nem teljesítése kötbért von maga után - olvasható a MEKH közleményében.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal a fogyasztók érdekeinek védelmében határozta meg a villamosenergia-ellátás évente szigorodó minimális minőségi követelményeit és elvárt színvonalát. A minőségi követelmények teljesítésénél a Hivatal a megelőző három év adatainak átlagát veszi figyelembe a felhasználók számára legfontosabb mutatóknál, mint például a villamosenergia-ellátás megszakadásának átlagos gyakorisága és hossza. 2012-ben a felhasználók átlagosan 1,16 alkalommal tapasztaltak feszültség-kimaradást, szemben a 2011. évi 1,21 alkalommal. 2012-ben egy fogyasztó átlagosan 76 percet töltött villamosenergia-ellátás nélkül, amely megegyezik a 2011-es értékkel.

Az elosztói engedélyesek az elmúlt években sokat tettek az ellátás biztonságának javításáért, így a Hivatal által előírt minimális minőségi követelményeknek egy elosztó kivételével megfeleltek. A követelmény túllépése ebben az esetben is csak minimális volt, így nem járt szankcióval. Az elvárt színvonal mutatók tekintetében - melyek nem teljesítése nem jár közvetlen szankcióval - az elosztók sok esetben elmaradnak a követelményszinttől. Ezek teljesítésének ösztönzésére a Hivatal a jövőben nagyobb hangsúlyt fektet.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal az elosztók tevékenységének átlagos elvárt szintjén és minőségi követelményein túl az egyedi felhasználókat érintő szolgáltatások színvonalára is figyelmet fordít, az úgynevezett Garantált Szolgáltatások nem teljesítése esetén a szolgáltatót kötbér megfizetésére kötelezi. 2011 januárjában a Hivatal minden követelmény tekintetében bevezette az automatikus kötbérfizetést, vagyis ettől kezdve a felhasználóknak nem kell jelezniük a mulasztást, automatikusan jár a kötbér. Tavaly közel 172 millió Ft kötbért fizettek az elosztók. A kompenzációt az érintett felhasználók a nem teljesítés tényének megállapításától számított 30 napon belül megkapják.